fbpx
$ s

Online Satış Sitesi Kurmak için Gerekenler

Online Satış Sitesi Kurmak için Gerekenler

Online satış sitesi kurmak günümüzde elzem bir noktaya gelmiştir. Öyle ki; tüketiciler artık internet üzerinden alışveriş yapmayı alışkanlık ve bir seçim haline getirdi. Dolayısıyla satıcılar ve üreticiler internet üzerinden mağazalarını oluşturarak satış yapmayı zorunluluk olarak görmelidir. Ancak online satış sitesi kurmak ile fiziki bir dükkana sahip olmak arasında çeşitli farklılıklar olmaktadır. Durum böyle olunca online satış sitesi kurmak için gerekenler noktasında bilgi sahibi olmak gerekmektedir.

Online satış sitesi kurmak için gerekenler yazımızda e-ticaret platformu oluşturmak isteyenlere yol gösterici bir rehber hazırladık. Rehber yazımızın içeriğinde bir e-ticaret sitesine nasıl hazırlanmanız gerektiğini, nasıl işletmeniz gerektiği ve dikkat etmeniz gerekenler detayları bulabilirsiniz. Böylece e-ticaret sitesi kurmak sizler için bir hayal olmaktan çıkar. Gerçek bir süreci başlatmış olursunuz.

Online Satış Sitesi Kurmak için Gerekenler Nelerdir?

E-ticaret sitesi kurmak için yola girdiyseniz aşağıdaki rehberimizi mutlaka incelemeniz gerekmektedir. Çünkü sizlere adım adım ihtiyaç duyacağınız tüm detayları açıkladık. İşte e-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlerin ihtiyaç duyacakları:

·         E-Ticaret Platformları Arasından Tercih Yapın

E-Ticaret sitesi örnekleri inceleyerek bu örnekler üzerinden seçim yapabilirsiniz. Eğer yüksek miktarda bütçeniz varsa kendi hayalinizi tasarımcınıza söyleyerek sıfırdan bir e-ticaret sitesi kurmak için yola koyulabilirsiniz. Ancak her ki yöntemde de dikkat etmeniz gerekenler arasında sitenizin mobil görünümü ve tasarımınıza gelen güncellemeler yer almaktadır. Mutlaka mobil uyumlu bir platformla çalışmalı, her zaman kendisini güncelleyen bir tasarıma sahip olmalısınız. Böylece daha fazla kişiye hitap edebilirsiniz.

·         E-Ticaret Sitesi Kurmak için Hedef Kitlenizi Belirleyin

E-ticaret sitesi kurmak için yola çıktığınızda bir hedef kitlesi belirlemeniz gerekmektedir. Örneğin yoğunlukla kadınlara mı, erkeklere mi hitap eden ürünler satacaksınız. Tabi bu kitle kimi zaman bebek ya da çocuk grubu olarak da seçilebilmektedir. Genç mi, orta yaştaki gruba mı hitap edeceksiniz? Bu soruların yanıtlarını vermelisiniz. Böylece ürünlerinizi seçerken daha doğru adımlar atabilirsiniz.

·         Online Satış Sitesi Domain Adı Alın

Hazır e-ticaret sitesi almıyorsanız sıfırdan kurulan sitelerde domain adı belirleme aşaması bulunmaktadır. Bu aşama büyük önem arz etmektedir. Çünkü sizi markalaştıracak ve tüketici kitlenize tanıtacak isim budur. Domain adı seçerken kısa ve akılda kalıcı, dikkat çekici domainlere bakmak size büyük avantaj sağlayacaktır.

·         İnternet Üzerinden Ne Satabilirim? Sorusunu Yanıtlayın

İnternetten satılabilecek ürünler çok çeşitli şekillerde karşınıza çıkabilmektedir. Bunun için tüketiciler açısından popülerlik arz eden ürünler arasından seçim yapmak size büyük avantaj sağlayacaktır. Örneğin; değerli taşlardan oluşan tespih modellerinin popüler olduğunu düşünüyorsanız klasik tespih modelleri yerine bu taşları tercih edebilirsiniz. Böylece daha fazla kişi sitenize girecek ve alışveriş yapma eğilimi artacaktır. Bir başka yöntem de piyasada nadir ya da hiç bulunmayan ürünleri satmak size avantaj sağlayacaktır. Böylece ürün daha önce piyasada görülmediğinden dolayı satışlarınız artacak, ürününüze karşı merak uyanacaktır. Ancak bu bölümde asıl kilit nokta; hedef kitlenize uygun ürün satışı yapmaktır. Bu nedenle ilk önce hedef kitlenizi belirlemeli, daha sonra ne satabilirim, sorusuna yanıt aramalısınız. Örneğin sizin hedef kitleniz çoğunlukla kadınlarsa her ne kadar değerli taşlardan oluşan tespihler popüler olsa bile satışlarınız çok fazla olmayacaktır. Böylece dezavantajlı konuma geçerek zarar edebilirsiniz.

·         E-Ticaret Entegrasyon Firmaları ile Anlaşın

Online satış sitesi kurmak ücretsiz bir şekilde ilerleyeceğiniz yol değildir. Domain, alt yapı ve diğer temel ihtiyaçları her ne kadar ücretsiz karşılamaya çalışsanız bile bir noktadan sonra satışlarınız durma noktasına gelecektir. Bu nedenle e-ticaret sitenizin başarılı şekilde işlerliğine devam etmesi açısından bir bütçe ayırmanız elzemdir. Ayıracağınız bütçe kalemlerinden birisi de e-ticaret entegrasyon hizmeti olmaktadır. Günümüzde hizmet veren e-ticaret entegrasyon firmaları arasından doğru seçimi yaparak işlerinizi hatasız ve kısa sürede halledebilirsiniz. Bu konuda sizlere Sentos firmasıyla iletişime geçmeniz noktasında öneri verebilmekteyiz. Çünkü firmamız her zaman ekonomik paketler sunarak herhangi bir ihtiyacınız olduğu anda sizlere destek ekibiyle sorunlarınızı çözmeniz adına yardımcı olmaktadır.

·         E-Ticaret Sistemleri Ödeme Sağlayıcıları ile Bağlantı Kurun

 

E-ticaret sitelerinin en fazla dikkat etmesi gereken konuların başında ödeme yöntemi seçimi gelmektedir. Tüketiciler e-ticaret siteleri aracılığıyla her ne kadar alışveriş yapmak istese de küçük veya büyük çapta güven problemleri yaşamaktadırlar. Bu problemlerin üstesinden gelmek için güvenilir ödeme sistemleriyle çalışmanız önem arz etmektedir. Ödeme sistemlerinin sunduğu ödeme yöntemlerini iyi bir analiz ettikten sonra sitenize entegre etmelisiniz. E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz ödeme yöntemleri arasında birçok seçenek bulunmaktadır. Örneğin; kredi kartı ile alışveriş yöntemi en çok tercih edilen yöntemdir. Üstelik kredi kartına taksit imkanı veren bir alt yapınız varsa daha çok tercih edilirsiniz. Şirketin banka hesaplarına havale ya da EFT ile ödeme yapma tercih edilebilir. Şimdi al sonra öde seçenekleri tüketiciler açısından her ne kadar avantaj sağlasa da satıcılar güvenilirlik açısından pek bu yöntemi uygulamamaktadır. Kimi e-ticaret siteleri yüz yüze ödeme seçeneği ekleyebilmektedir. Son zamanlarda popüler olan Bitcoin ve alt coinlerle yani dijital cüzdanlarla ödeme yöntemleri de sistemlere dahil edilmektedir.

·         E-Ticaret Sitesi Tasarımları Arasından Tercih Yapın

E-ticaret sitesi tasarımı sitenize giren potansiyelinizi her zaman satın almaya yönlendirmelidir. Örneğin sitenize bir ürünün görseli varsa bu görselin altında, sağında, üzerinde veya solunda “Satın Al” seçeneğinin mutlaka bulunması gereklidir. Müşteri potansiyelinize güvenilirlik açısından iade ve değişim politikanızı mutlaka göstermelisiniz. Böylece daha fazla güvenip, daha fazla bilgi alabildiği için alışveriş yapma potansiyeli artmaktadır. Tasarımınızın karışık olmamasına ve her zaman ödeme sayfasına ulaşılabilir olmasına önem gösteriniz.

Online Satış Sitesi Marka Stratejinizi Belirleyin

  • E-ticaret sitelerinin en fazla dikkat etmesi gereken konuların başında ödeme yöntemi seçimi gelmektedir. Tüketiciler e-ticaret siteleri aracılığıyla her ne kadar alışveriş yapmak istese de küçük veya büyük çapta güven problemleri yaşamaktadırlar. Bu problemlerin üstesinden gelmek için güvenilir ödeme sistemleriyle çalışmanız önem arz etmektedir. Ödeme sistemlerinin sunduğu ödeme yöntemlerini iyi bir analiz ettikten sonra sitenize entegre etmelisiniz. E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz ödeme yöntemleri arasında birçok seçenek bulunmaktadır. Örneğin; kredi kartı ile alışveriş yöntemi en çok tercih edilen yöntemdir. Üstelik kredi kartına taksit imkanı veren bir alt yapınız varsa daha çok tercih edilirsiniz. Şirketin banka hesaplarına havale ya da EFT ile ödeme yapma tercih edilebilir. Şimdi al sonra öde seçenekleri tüketiciler açısından her ne kadar avantaj sağlasa da satıcılar güvenilirlik açısından pek bu yöntemi uygulamamaktadır. Kimi e-ticaret siteleri yüz yüze ödeme seçeneği ekleyebilmektedir. Son zamanlarda popüler olan Bitcoin ve alt coinlerle yani dijital cüzdanlarla ödeme yöntemleri de sistemlere dahil edilmektedir.

    ·         E-Ticaret Sitesi Tasarımları Arasından Tercih Yapın

    E-ticaret sitesi tasarımı sitenize giren potansiyelinizi her zaman satın almaya yönlendirmelidir. Örneğin sitenize bir ürünün görseli varsa bu görselin altında, sağında, üzerinde veya solunda “Satın Al” seçeneğinin mutlaka bulunması gereklidir. Müşteri potansiyelinize güvenilirlik açısından iade ve değişim politikanızı mutlaka göstermelisiniz. Böylece daha fazla güvenip, daha fazla bilgi alabildiği için alışveriş yapma potansiyeli artmaktadır. Tasarımınızın karışık olmamasına ve her zaman ödeme sayfasına ulaşılabilir olmasına önem gösteriniz.

    Online Satış Sitesi Marka Stratejinizi Belirleyin

  • E-ticaret sitelerinde marka stratejisi önemli bir konudur. Çünkü markanızı göstermek ve tanıtmak amacıyla kullandığınız her detay sizin markanızın imajını oluşturmaktadır. Marka stratejisi içerisinde sitenizde kullandığınız renk tonları yer almaktadır. Örneğin makyaj malzemeleri satan bir e-ticaret sitesiyseniz; pastel tonlarında ve fondaten renklerinde bir siteye sahip olursanız marka stratejinizi doğru yapar ve imajınızı herkese en uygun şekilde göstermiş olursunuz. Marka stratejisi belirlemede önemli noktaların başında logo seçimi de yer almaktadır. Logo seçimi konusunda özenli davranmalısınız. Çünkü logonuz sizin için bir marka imajını oluşturacaktır. Logonuz akılda kalıcı şekil ve görsellerden olmalı. Sitenizin için de kullandığınız yazı tipleri okunaklı olmalıdır. Son olarak sosyal medya paylaşımlarınızın belirli bir standardı bulunmalıdır.

    ·         E-Ticaret İşletme Türleri Arasından Tercih Yapın

    E-ticaret sitenizi bir şahıs işletmesi ya da ortaklık işletmesi olarak kurabilirsiniz. Şahıs işletmesi kurmak size bazı avantajlar sağlar. Örneğin; daha ekonomik yollardan işletmenizi kurabilir ve vergi beyanı yaparken zorlanmazsınız. Ancak ortaklık şirketi kurarak hem iş yükünü, hem de maddi giderleri bölüşmeniz açısından kolaylık sağlayabilirsiniz.

    Online Satış Sitesi Pazarlama Kampanyaları Arasından Seçim Yapın

Online satış sitesi pazarlama kampanyaları farklılık göstermektedir. Bu kampanyalar arasında SEO çalışmaları yer almaktadır. Sosyal medya üzerinden reklam ve konu paylaşımları yapılabilmektedir. Google üzerinden reklamlar verebilirsiniz. Böylece ürünlerinizi ön plana çıkarabilirsiniz. Öne çıkardığınız ürünlerin satışını arttırma fırsatını elde edebilirsiniz.

Yazar

Burak Silay