pazaryeri entegrasyonu

Çiçek Sepeti Komisyon Hesaplama

Çiçek Sepeti, çiçek dışındaki ürün kategorileriyle Türkiye’nin önde gelen pazar yerlerinden birisi olmayı başarmıştır. Pazaryeri entegrasyonu sayesinde platformda satış yapmak isteyenler, süreçlerini daha verimli hale getirebilir ancak en büyük giderlerden birisi Çiçek Sepeti komisyonlarıdır. Ücretsiz bir şekilde mağaza açılabilen Çiçek Sepeti, komisyonlar üzerinden gelir sağlar ve bu noktada pazaryeri entegrasyonu ile stok ve sipariş yönetimi kolaylaşır. Bu nedenle de işletmelerin e-ticaret pazarında yer alabilmesi ve satış yapabilmesi adına komisyon oranlarına göre fiyatlandırma uygulaması gerekir.

Çiçek Sepeti Komisyonu Nedir?

Çiçek Sepeti’nde sürdürülebilir bir e-ticaret platformunu sunabilmek adına işletmelerden ürün satışlarında komisyon alınır ve pazaryeri entegrasyonu ile bu süreçler daha kolay yönetilir. Her ürün satışından kesilen komisyonlar, hak ediş ödemeleri yatırılmadan önce kesilir. Böylece platformda sürekli bir kazanç kalemi elde edilirken işletmeler de platformda yer almanın bedelini bu şekilde öder.

Çiçek Sepeti Komisyonları Ne Kadar?

Çiçek Sepeti komisyonları sabit değildir. Ürünlere göre değişir. Gıda, içecek grubunda yüzde 15 olan komisyonlar, televizyon satışlarında yüzde 6’dır. Ne kadar komisyon ödeneceği ürüne göre değişiklik gösterir. Satılacak ürünün satış fiyatı ne kadar yüksekse ödenecek komisyon ücreti de o kadar artacaktır. 100 TL’lik bir ürünün yüzde 15’lik kesintisi 15 TL olurken 1000 TL’lik ücrette komisyon oranı 150 TL’dir. Bu da komisyonların pazar yerindeki işletmeler için Çiçek Sepeti’ndeki en büyük giderlerden birisini oluşturur. 2024 Çiçek Sepeti komisyon oranları şöyledir:

Çiçek Sepeti Kategori

Komisyon Oranları

Anne & Bebek

%16-%30

Yapı Market

%15-%27

Elektronik

%10-%20

Ev ve Yaşam

%20-%30

Hobi

%12-%16

Moda

%22-%30

Parfüm ve Kişisel Bakım

%15-%27

Spor Outdoor

%15-%20

Süpermarket

%15-%17

Oto Aksesuar

%15-%27

Oyuncak

%16-%20

Petshop

%15-%18

MP Food (Yenilebilir Çiçek)

%25

Butik Çiçek (Tasarım Çiçek)

%30

Çiçek Sepeti Komisyon Hesaplama Nasıl Yapılır?

Çiçek Sepeti’nde komisyon oranları genelde yüzde 5 ile 30 arasında değişir. Çiçek tasarım gibi ürün kategorisinde yüzde 30 ile en yüksek Çiçek Sepeti komisyon oranları uygulanır. Hesaplama işlemlerinde bu komisyon oranlarıyla birlikte ürün satış fiyatı önemlidir. Ürün satış fiyatının Çiçek Sepeti komisyon oranıyla çarpılmasıyla üründe ödenecek komisyon tutarı kolayca öğrenilir. Farklı kategorilerde ürün satışı yapıldığı takdirde her ürün kategorisi için ayrı ayrı Çiçek Sepeti komisyon hesaplamasının yapılması gerekir. 

Çiçek Sepeti komisyon hesaplamasında basit bir yüzdelik işlemin yapılması yeterlidir. Ürünün satış fiyatı üzerinden ürün kategorisindeki Çiçek Sepeti komisyon oranı ile hesaplama yapılmalıdır. 100 TL satış fiyatı olan ve komisyon oranı yüzde 20 olan bir üründe Çiçek Sepeti komisyonu 20 TL olacaktır. 

Çiçek Sepeti Komisyon Dışı Maliyetleri

Çiçek Sepeti’nde komisyon dışında listeleme bedeli olarak sabit bir ücret alınır. Çoğu pazar yerinde olmayan bu ücret, sabittir ve dönemsel olarak yeniden belirlenir. Bu nedenle Çiçek Sepeti’nde satış yapacak işletmelerin komisyonun yanı sıra hizmet bedeli, kargo ücreti gibi ücretleri göz önünde bulundurması gerekir. Farklı pazaryerlerinde satış yapan işletmeler, Çiçek Sepeti’nde yer almak için Çiçek Sepeti entegrasyonunu kullanabilir.

Sentos Çiçek Sepeti Entegrasyon

Çiçeksepeti entegrasyonu, Sentos’un platforma özel bir hizmetidir. Tüm ürünlerin tek merkezi panelden yüklenmesi, ürün fiyatlarının ve bilgilerinin girilmesi, toplu düzenlemeler gibi pek çok işlemin yapılabildiği entegrasyon, pazaryerindeki işlemlerin çok daha kısa süre içerisinde tamamlanmasını sağlar. Türkiye genelinde milyonlarca üyesi bulunan pazaryeri, entegrasyonla daha kolay yönetilirken satışlara daha fazla odaklanılmasını sağlar. Sunduğu bu avantajlarla pazar yerlerinde etkinliğini arttırmak isteyen işletmelerin Sentos Çiçek Sepeti entegrasyonu ile çalışması önerilir.