pazaryeri entegrasyonu

Amazon pazaryerindeki satışlarınızı optimize edin. Amazon komisyon hesaplama aracı kârınızı artırmanın yolunu keşfedin!

Amazon Komisyon Hesaplama

Dünyanın en popüler satış platformlarından biri olan Amazon, milyonlarca işletme ile milyarlarca kullanıcıya hizmet sunar. Türkiye’de de tercih edilen bu pazaryerinde, işletmelerin ana giderlerinden biri Amazon komisyonlarıdır. Her ürün grubu için ayrı ayrı belirlenen Amazon komisyonları, yapılan satışlardan elde edilen ücretlerden kesilir. Amazon’da yer almak isteyen işletmelerin satış yapacağı ürünlerdeki komisyon oranlarına göre doğru bir komisyon hesaplama yapması ve rakiplerini inceleyerek fırsatlar yaratması gerekir.

Amazon Komisyon Oranları Ne Kadar?

Amazon komisyon oranları ürünlere göre değişiklik gösterir. Örneğin, ayakkabı, çanta, ve aksesuar kategorilerinde yüzde 15 olarak belirlenen komisyon oranı, cep telefonları için yüzde 10, gıda ürünleri için ise yüzde 12,7’dir. Her ürüne göre farklı oranlar uygulanır ve bu oranlar dönemsel olarak Amazon tarafından değiştirilebilir. Bu nedenle, işletmelerin düzenli olarak komisyon hesaplama yaparak satış fiyatlarını belirlemesi önemlidir. Amazon için 2024 itibariyle güncel komisyon oranları da komisyon hesaplama süreçlerinde dikkate alınmalıdır.

Amazon’un kategorilere ayırdığı ürünler arasında, eğer satılan ürüne uygun bir kategori bulunmuyorsa bu ürünler, “diğer” kategorisine dahil edilerek yüzde 10 komisyon grubuna alınır. Amazon kampanyalarında daha düşük komisyon oranları uygulanabildiği gibi bazı dönemlerde de kalıcı komisyon artışları görülebilir. Bu sebeple, işletmelerin düzenli olarak Amazon komisyon hesaplama işlemleri yaparak süreci yakından takip etmesi gerekir. Aksi takdirde, artan komisyon oranları nedeniyle düşük kârlılıkla satış ya da zararına satış durumlarıyla karşılaşılabilir.

Amazon’un “Amazon Türkiye’de satış yapma maliyetiniz; ürün kategoriniz, lojistik stratejiniz ve diğer değişkenlere bağlıdır. Seçenekler esnek olduğundan, size ve hedeflerinize en uygun kombinasyonu bulabilirsiniz” diyerek açıkladığı komisyonlarda, milyonlarca potansiyel müşteriye ulaşmak adına doğru e-ticaret stratejilerinin izlenmesi önemlidir.

Amazon Komisyon Hesaplama

Amazon komisyon hesaplama işlemlerinde, ürünün satış fiyatı ve komisyon oranı bilinmelidir. Örneğin, 500 TL’ye satılan bir elektronik üründe yüzde 8 komisyon oranı varsa, satıcı 40 TL komisyon ödeyecektir. Amazon’un büyük e-ticaret operasyonu, satış ve komisyon gelirleri ile finanse edilir. Ürünlerde uygulanan komisyon oranları yüzde 6 ile yüzde 20 arasında değişir, bu yüzden işletmelerin doğru fiyatlandırma yapabilmesi için komisyon hesaplama yapması zorunludur. Ayrıca, kargo ücretleri ve ek Amazon hizmetlerini kullanan işletmeler için ek maliyetler de dikkate alınmalıdır.

Sentos ile Amazon’da yer alan işletmeler, satış süreçlerini kolaylaştırmak ve tüm pazaryerlerini tek bir panelden yönetmek için Amazon entegrasyonunu tercih edebilir.

Sentos ile Amazon’da Satışları Kolaylaştırın

Amazon entegrasyonu ile sektörde fark yaratan Sentos, tüm pazaryerlerini kolay şekilde yönetmenizi sağlıyor. Amazon ile tam uyumlu platformu, Amazon üzerinden yapacağınız tüm işlemleri daha otomatik hale getirir. Ürün yüklemeden kargo bilgi fişini yazdırmaya kadar platformda A’dan Z’ye tüm işlemleri destekleyen bu entegrasyon, komisyon hesaplama işlemlerinizi de kolaylaştırır. Siz de daha iyi bir Amazon satış grafiği için entegrasyona geçiş yapabilirsiniz.

Sentos’un sunduğu hizmetler, Amazon’da yer alan işletmelerin işlemlerini kolaylaştırmakla kalmaz, yönetimi de basit ve sade hale getirir. Satışı yapılan ürünler için toplu fatura yazdırma, otomatik stok kontrolü, toplu kargo etiketi yazdırma, faaliyet raporları alma ve komisyon hesaplama gibi pek çok seçeneğin yer aldığı Amazon entegrasyonunda işletme personelleri tüm süreçleri kontrol altında tutabilmektedir.

Amazon Komisyon Hesaplama Hakkında Sık Sorulan Sorular

Amazon Komisyon Oranları Nedir?

Amazon komisyon oranları, platformda satış yapan satıcılardan alınan bir hizmet bedelidir. Bu komisyon, ürün satış fiyatı üzerinden belirli bir yüzdelik oranla hesaplanır ve her kategoride farklıdır. Amazon komisyon hesaplama bu oranlara göre yapılır.

Amazon Komisyon Oranları Ne Kadardır?

Amazon komisyon oranları, ürün kategorisine göre %6 ile %20 arasında değişir. Amazon komisyon hesaplama işlemi sırasında, örneğin elektronik ürünlerde komisyon oranı %6-10 arasında, moda kategorisinde ise %15-20 arasında olabilir. Bu oranlar, satış fiyatına ve kategoriye göre farklılık gösterir.

Amazon Komisyonu Nasıl Hesaplanır?

Amazon komisyon hesaplama, ürün satış fiyatı üzerinden yapılır. Örneğin, ürününüz 200 TL’ye satılıyor ve Amazon komisyon oranları %15 ise, ödemeniz gereken komisyon tutarı 200 × 15 / 100 = 30 TL’dir.

Amazon Entegrasyonu Nedir?

Amazon entegrasyonu, e-ticaret satıcılarının Amazon platformundaki mağazalarını ve ürünlerini daha verimli bir şekilde yönetmelerini sağlayan bir bağlantı sistemidir. Sentos Amazon entegrasyonu sayesinde satıcılar, ürün yükleme, fiyat güncelleme, stok takibi ve sipariş yönetimi gibi süreçleri merkezi bir panel üzerinden otomatikleştirebilir.

Amazon Yüzde Kaç Komisyon Alıyor?

Amazon komisyon oranları, ürünün kategorisine bağlı olarak %6 ile %20 arasında değişiklik gösterir. Amazon komisyon hesaplama işlemi, satış fiyatı üzerinden bu oranlara göre yapılır. Bu oranlar, platformda belirtilen kategori politikalarına göre belirlenir 

Amazon Komisyon Oranları Ürün Kategorisine Göre Nasıl Değişir?

Amazon komisyon oranları, satılan ürünün türüne göre farklılık gösterir. Örneğin, elektronik ürünlerde düşük bir oran uygulanırken, moda ve kozmetik gibi kategorilerde daha yüksek oranlar kullanılır. Detaylı bilgi için Amazon komisyon hesaplama araçlarını kullanabilirsiniz.

Amazon Komisyonunda KDV Dahil Mi?

Amazon’un aldığı komisyon oranına KDV dahil değildir. Amazon komisyon oranları üzerinden hesaplanan tutara KDV eklenir ve bu toplam tutar satıcı tarafından ödenir.

Amazon FBA ile Komisyon Hesaplama Arasında Fark Var Mı?

Evet, Amazon FBA (Fulfillment by Amazon) hizmetinde komisyon hesaplamasına ek olarak lojistik, depolama ve gönderim ücretleri de dahil edilir. FBA kullanan satıcılar, bu ek masrafları dikkate alarak Amazon komisyon hesaplama yapmalıdır.

Amazon Komisyon Oranlarını Nasıl Öğrenebilirim?

Amazon komisyon oranları, platformun resmi satıcı rehberinde kategori bazında detaylı olarak belirtilmiştir. Ayrıca, Amazon komisyon hesaplama araçları ile ürününüzün kategorisine uygun oranları hızlıca öğrenebilirsiniz.