E-Ticarette Sık Yapılan Hatalar | Sentos

E-Ticarette Sık Yapılan Hatalar

Günümüz koşullarında bir ürünü veya hizmeti pazarlamanın en iyi yollarından biri E-ticarettir. E-Ticaret küçük büyük tüm kuruluşların sıkça tercih ettiği pazarlama yöntemlerinden biridir. Müşterilere ulaşmanın en kolay yolu E-Ticarettir. İnternet’ten ürün satışının size sağladığı çok fazla avantaj bulunmaktadır.

Bizde bu yazımızda sizler için en sık yapılan hataları bir araya getirdik. E-ticarette en çok yapılan hatalar aşağıdaki gibidir:

  • Ürün Bilgi ve Açıklamalarının Yetersiz Olması: E-Ticaret sitelerinde en sık yapılan hatalardan biri ürün açıklamalarının yeterli olmaması veya tüm içeriklere aynı açıklamaların girilmesidir. Sitenize eklediğiniz ürünlerin tamamına özel açıklama metinleri girilmeli, ürün hakkında açıklayıcı ve doğru bilgi verilmelidir. Ürün açıklamaları arama motorlarında üst sırada çıkmanızı sağlamaktadır. Bu yüzden tüm açıklamalarınızın kesinlikle özgün olması gerekmektedir. En çok dikkat etmeniz gereken etkenlerden birisi budur.
  • Güven Vermeyen Tasarımlar: En sık yapılan hatalardan biri de tasarımların kullanıcıya güven vermemesi veya tasarımın çok karışık olması. Siteniz, müşteriler için vitrin görevi görmektedir. Gelen müşteriler sitenizin tasarımına bakarak firmaya güvenip güvenemeyeceğine karar vermektedir. Bu durumda yeterince görsele yer vermeyen, oldukça karmaşık görünen ve yeterince bilgi içermeyen siteler satış rakamlarını oldukça düşürmektedir.
  • Altyapı Seçimi: Sitenizde dikkat etmeniz gereken en önemli unsurlardan biri de altyapı seçimidir. Yeni başlayan sitelerde özellikle iyi bir alt yapı seçimi olmalıdır. Sitenize yüklediğiniz ürünlerin sayısı arttıkça alt yapı sisteminin sıkıntı yaratmaması gerekir. Sitenizin açılış hızı düştüğünden satış düşmektedir. Sitenizin ziyaretçi sayısı artmaya başlayınca mutlaka özel yazılıma geçmeniz gerekmektedir.
  • E-Ticaret Sitelerinin Blog Kısmının Olmaması: Blog kısmı pek önemli değilmiş gibi görülebilir. Ancak sitenizin en önemli kısımlarından biridir. Blog kısmına gireceğiniz içerikler ile arama motorlarında yüksek sıralar elde edebilir, ziyaretçi sayınızı yükseltebilirsiniz. Ayrıca blog kısmı sayesinde müşterilerle aranızda bir bağ oluşturabilir sabit bir müşteri kitlesi yaratabilirsiniz.
  • İletişim Bilgilerinin Yeterli Olmaması: Müşteriler soru sormak için ürün satın aldıkları firmaya kolay ulaşmak isterler. Sitenizde iletişim bilgilerinin yetersiz olması ulaşılabilirlik konusunda sorun yarattığından satışları azaltmaktadır. Sitenizin iletişim bölümünde firmanız hakkında yeterince ve doğru bilgiler olmalıdır.
  • Ürün Arama Kısmı: Kullanıcıların istediği ürünü bulabilmeleri için arama bölümü oldukça önemlidir. Sitenizde arama bölümünün olmaması satışlarınızı olumsuz etkilemektedir ve böylece satışlarınızda düşme olacaktır.
  • Site Yapısının Karışık Olması: Kullanıcı deneyimi dikkat edilmesi gereken en önemli şeylerden biridir. Karmaşık duran neyin nerede olduğu belli olmayan sitelerde satışlar ciddi oranda düşmektedir. Sitenizin renkleri birbiriyle uyumlu olmalı gözü yormayan renkler tercih edilmelidir. Ayrıca abartılı yazı büyüklüğünden kaçınmak satışlarınızı arttıracaktır.
  • Sosyal Medya: Günümüzde sosyal mecralar en çok trafiği alan sitelerdir. Bu sitelerde sitenizin olmaması ziyaretçi kaybına sebep olacaktır. Sitenizin sosyal medya hesapları mutlaka olmalı ve buraları aktif olarak kullanmanız gerekmektedir. İnstagram gibi sosyal medya sitelerinden çok fazla müşteri geldiğinden özellikle instagram sayfanızın optimize edilmesi gerekmektedir.
  • Rakip Analizi: Firma sahiplerinin en sık yaptığı hatalardan biri rakiplerini analiz etmemektir. Rakiplerinizi sürekli olarak takip etmeli ürünlerin fiyatını rakiplerinize göre sürekli güncellemelisiniz. Fiyatların rakiplere göre çok yüksek olması satışlarınızı düşürecektir.
  • Siteleri Üye Olmaya Zorlamak: Üyelik bölümleri ziyaretçilerin hoşlanmadığı kısımlardan biridir. Tüm müşterileri üye olmaya zorlamanız müşterilerin kaçmasına neden olacaktır. Bunun yerine kolayca ürün almalarını sağlamak satışlarınızı arttıracaktır.
  • Soruları Cevapsız Bırakmak: Müşterilerinizin sorularını sabırla ve yeterince açıklayıcı bir biçimde cevaplamalısınız. Bu müşterilerin size olan ilgisini arttırmaktadır. Müşterilerin sorularından sıkılan veya sorularını cevaplamayan firmalarda satışlar oldukça düşüktür.
  • Kalitesiz Ürün Görselleri: Başarıyı etkileyen en önemli kriterlerden biride ürün görselleridir. Görsellerinizin ürünle alakalı olması ve yüksek kalitede olması satışlarınızı ciddi oranda arttıracaktır.
  • Profesyonellikten Uzak Kalmak: Sitenizde kullandığınız dil oldukça önemlidir. Site içerisinde Türkçeyi doğru kullanmalı açıklamalarda profesyonel durmalısınız. Örneğin; bu fiyata bu kalite olmaz, daha uygunu yok gibi cümleler kullanmak müşterilerinizin kaçmasına sebep olacaktır.
  • Teknolojik Gelişmelerin Gerisinde Kalmak: İnternet’ten satışa başladığınıza göre tüm gelişmeleri yakından takip etmeniz gerekmektedir.
  • Ürün Fiyatları: Ürün fiyatlarınızın sürekli olarak güncellenmesi gerekmektedir. Özellikle yeni sitelerin fiyatlarının rakiplerine göre düşük olması kısa sürede geniş bir sabit müşteri kitlesi oluşturmaları için oldukça önemlidir.
  • Reklam: Birçok E-Ticaret sitesi reklam maliyetleri yüksek olduğundan tercih etmemektedir. Para kazanmak istiyorsanız mutlaka para harcamalısınız. Reklam vererek çok kısa sürede satışlarınızı arttırabilirsiniz. Diğer türlü reklamsız bir müşteri kazanmanız ve satış yapmanız çok zordur.
  • SEO Çalışması: SEO çalışması yaptırmak E-Ticaret siteleri için olmazsa olmazlardan biridir. Arama motorlarında çok sayıda site arasından sıyrılıp üst sıralarda çıkmak istiyorsanız sitenize mutlaka SEO çalışması yaptırmalısınız.
  • Ürün Başlıkları: Ürün başlıkları kısmı en önemli kısımlardan biri olduğundan üzerinde çok fazla durulmalıdır. Müşterilerin ilk karşılaştıkları kısım ürünlerin başlıklarıdır. Başlıklarınızın tamamını optimize etmeli, müşterileri tıklanmaya teşvik edecek başlıklar kullanmalısınız.
  • Kargo Fiyatları: Müşteriler için kargo fiyatları oldukça önemlidir. Yüksek kargo maliyetleri satışlarınızı düşürecektir. E-Ticaret başlarken ilk yapmanız gereken şeylerden biri kargo şirketiyle anlaşmak olmalıdır. Ürünleri düşük kargo ücretleriyle göndermek satışlarınızı ciddi oranda arttıracaktır.

Yorum Yap

E-posta adresiniz gizli kalacak. Gerekli alanlar işaretlendi *

Bunları kullanabilirsin HTML etiketler ve nitelikler: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>