fbpx
$ s

Anneler Günü’nde Kampanya Yönetimi Nasıl Yapılır?

En etkili kampanyalar yapabileceğiniz günler arasında Anneler Günü ilk sıralarda bulunuyor. Her sene Mayıs ayında kutlanan Anneler Günü, bu sene 8 Mayıs 2022 tarihinde kutlanacak. Annesine, eşine ya da önem verdiği kişilere hediye almayı planlayan tüketiciler e-ticaret üzerinden ürün alıyorlar. Tabi bu noktada e-ticaret kampanyaları büyük önem taşıyor.

Bir e-ticaret siteniz bulunuyorsa ve özellikle pazaryerlerinde mağazanız varsa Anneler Günü’nde kampanya yönetimi nasıl yapılır, sorusuna yanıt bulmanız gerekmektedir. Çünkü e-ticaret kampanyaları sayesinde gelirlerinizi arttırabilir ve bu özel gün için alınacak hediyelerle rakiplerinizi geçebilirsiniz. Gelin birlikte Anneler Günü’nde kampanya yönetimi nasıl yapılır yazımız üzerinden inceleyelim.

E-Ticaret Kampanya Yönetimi Nedir?

E-ticaretin yaygınlaşmasıyla birlikte hayatımıza birçok kelime girdi. Bu birisi de kampanyadır. E-ticaret, satışlarda başarıya ulaşmak için bir aracıdır. Ancak bu aracın etkin şekilde kullanılması için dikkat edilmesi gerekenler vardır. Bu önem arz eden konulardan birisi de kampanya yönetimidir. E-ticaret kampanya yönetimi; bir firmanın ismini geniş kitlelere duyurma, markanın bilinirliğini arttırma amacıyla yapılan reklam yönetimidir.

Kampanya yönetimi yılın belli dönemlerinde yapabileceğiniz, kitlenizi arttırabileceğiniz, var olan kitlenizin de dikkatini daha fazla çekebileceğiniz bir işlemdir. Yılbaşlarında, bayramlarda, özel günlerde kampanya yönetimi kullanmak firmanıza büyük avantaj sağlayacaktır.

Dolayısıyla e-ticaret yapıyorsanız ürünleriniz için mutlaka kampanyalar düzenlemelisiniz. Ayrıca düzenlediğiniz kampanyaları özel günlere denk getirmeyi ihmal etmemelisiniz. Kampanya yapmaya karar verdikten sonra hazırladığınız kampanyayı profesyonel şekilde yönetebilmelisiniz.

Anneler Günü’nde Kampanya Yönetimi Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler

En etkili indirim kampanyaları yapabileceğiniz birçok gün bulunuyor. Sevgililer Günü, Kadınlar Günü, Babalar Günü ve yaklaşan Anneler Günü bu özel günler arasında sayılabilmektedir. Bir e-ticaret siteniz varsa ya da pazaryerlerindeki mağazanızı şahlandırmak istiyorsanız Anneler Günü’nü kesinlikle es geçmemenizi tavsiye ederiz. Anneler Günü’nde kampanya yönetimi yaparken aşağıdaki hususlara dikkat etmeniz gerekmektedir.

·         Anneler Günü’nde En Çok Satan Ürünleri Bulun

Mağaza kampanya fikirleri aşamasına geçmeden önce kampanyaya dahil edebileceğiniz ürünlerinizi seçmeniz gerekmektedir. Her gün için ayrı bir ürün fulyası bulunmaktadır. İnternet üzerinden yapılan aramalar ve blog kaynakları aracılığıyla en çok satan ürünlerin listesine erişmelisiniz. Bu listeye ekleyebileceğiniz ürünler arasından sizlere birkaç örnek vermek istiyoruz.

Dindar annelerimiz, anneannelerimiz ya da babaannelerimiz için Kur-an ve namaz setleri, kıyafetine önem veren annelerimiz için şık ve mevsime uygun kombinler ya da takı çeşitleri en çok satan seçenekler arasında yer almaktadır. Bu ürünler arasından hem göze hitap edeni, hem de bütçeyi çok fazla zorlamayacak olanları seçerek deponuza getirtebilirsiniz. Ayrıca ürünlerin kullanışlı olması gerektiğini asla aklınızdan çıkarmayın.

·         En Çok Satan Ürünleri Satın Alın

En etkili satış kampanyaları yapabileceğiniz ürünlerin listesini çıkardıktan sonra bu ürünleri satın almalısınz. Ancak satın alırken firmanızın bütçesine dikkat etmelisiniz. Aynı ürünü en ucuz ve kalitesinden ödün vermeyecek şekilde alabileceğiniz bir tedarikçi seçiniz. Böylece ne kadar ekonomik satın alırsanız, o kadar fazla kar ekleyebilirsiniz. Tabi kampanyanızı da amaca uygun şekilde yönetebilirsiniz.

Ürünleri satın alırken en çok tercih edilenden en az tercih edilene doğru hareket etmelisiniz. Anneler Günü ürün tedariği için ayırdığınız bütçe tükendiği anda durmalısınız. Aksi halde bilinçsizce yapacağınız harcamalar kampanyanın size yarardan çok zarar vermesine yol açabilir. Her zaman elinizde bir kağıt – kalem ya da Excel tablosu olmalı. Böylece siparişlerinizi not edebilirsiniz.

·         Deponuzu Düzenleyin

Ürünlerinizin siparişini verdikten sonra artık kendinizi depoya yönlendirmelisiniz. Mağazanızın deposuna giderek düzenlemeler yapınız. Düzenleme yaparken Anneler Günü ürünlerini kolay bulabileceğiniz bölgelere koymayı ihmal etmeyin. Çünkü siparişleriniz gelmeye başladığı zaman her ürün için ekstra zaman harcamaya fırsatınız olmayabilir. Anneler Günü bittikten sonra bu ürünlerle her zaman rağbet gören ürünlerin yerlerini değiştirebilirsiniz.

E-ticaret kampanyaları için depo düzeni çok önemlidir. Bu durumu pek çok firma ya da marka sahibi es geçiyor. Ancak elinizde olduğunu bildiğiniz ve siparişini aldığınız bir ürünü bulamadığınız zaman sıkıntı yaşarsınız. Gelen sipariş için ekstra maliyetli bir ürün tedarik edip ürünü gönderme ihtimaliniz doğabilir. Hatta kimi zaman gelen siparişi iptal etmek zorunda kalabilirsiniz. Bunlar yapacağınız kampanyanın size zarar vermesine neden olacaktır.

·         Ürünlerinizi Pazaryeri Mağazalarınıza Girin

Anneler Günü kampanya yönetimi nasıl yapılır sorusunun en uğraş verici bölümüne geldik. Çünkü artık depolarınıza yerleştirdiğiniz her ürünü pazaryerlerindeki mağazalarınıza girmeniz gerekiyor. Aksi halde satış yapamazsınız ya da az miktarda satış yaparsınız. Kampanyanızın başarıya ulaşmaya için ürününüzü aklınıza gelen her satış noktasına eklemeye gayret edin.

Ürünlerini eklerken fotoğrafların net ve ilgi çekici olmasına, açıklamaların mutlaka yazılmasına özen gösterin. E-ticaret taktikleri noktasında daha fazla bilgi almak için ilgili konumuza giderek detayları öğrenebilirsiniz. Ürünlerinizi ekledikten sonra en etkili kampanyalar arasından tercihlerinizi yaparak satışlarınızı gerçekleştirebilirsiniz.

·         Pazaryeri Entegrasyonu ile Yoğunluğu Yönetin

Yazımızın bu bölümünde kampanyalarınızı daha profesyonel ve hızlı yönetmenin sırrını açıklamak istedik. Trendyol, Hepsiburada, N11, ÇiçekSepeti ve daha nice pazaryerinde mağazanız varsa kampanya yönetimi için her ürününü, mağazalarınıza tek tek eklemeniz gerekecek. Bu da büyük bir zaman kaybına yol açacak. Ancak pazaryeri entegrasyonu ile hızlı çözümler üretebilirsiniz.

Sentos pazaryeri entegrasyonu hizmeti satın alarak tüm pazaryerlerindeki mağazalarınızı tek bir panele bağlayabilirsiniz. Böylece bir tıkla ürün ekleme işlemini halledebileceksiniz. Panel tam entegrasyonlu bir sistem içermektedir. Ürünlerinizi ekleyebildiğiniz gibi ürünlerinizin stoklarını da yine aynı panelden yönetebiliyorsunuz. Böylece Anneler Günü gibi yoğun geçen bir kampanya sürecini risksiz, etkili, profesyonel şekilde yönetebiliyorsunuz.

Anneler Günü için En Etkili Kampanya Yönetimi

E-ticaret kampanya yönetimi konusunda yapmanız gereken adımları anlattıktan sonra artık kampanya modellerine geçebiliriz. Satış kampanya örnekleri ile Anneler Günü’nde ürünlerinizi her yerde duyurabilirsiniz. Üstelik doğru kampanya modellerini kullanmanız halinde daha önce adınızı, adresinizi ve hizmetinizi duymayan birini bile müşteriniz yapabilirsiniz. Aşağıda sizler için etkili kampanyaları paylaştık. Bu kampanya modellerinin hepsini ya da birkaçını kullanabilirsiniz.

·         İçerik Pazarlaması ile Kampanya Yönetimi

İçerik pazarlaması, günümüzde profesyonel markaların kullandığı bir reklam modelidir. E-ticaretin bu kadar yaygın olmadığı dönemlerde reklamlar sadece ürünü göstermek için yapılıyordu. Tüketicinin bilinçlilik oranı arttıkça eski model reklamlar pek cezbedici olmuyor. Günümüzde artık pazarlamasını yaptığınız ürünün özelliklerini ve faydalarını içeren reklamlarla tüketicileri bilgilendirmeniz gerekiyor. Dolayısıyla Anneler Günü için sattığınız ürünlerin işlevsel olması gerekiyor. İşlevsel ürünlerin bilgilendirici içerik pazarlamasını yapmak satışlarınızı arttıracaktır. Tüketiciyi almaya ikna eden bilgilendirmeyi yaptıktan sonra ürünün 2.’sine indirimler yaparak kampanyanızı oluşturabilirsiniz.

·         E-Posta Pazarlaması ile Kampanya Yönetimi

Günümüzde vazgeçilmeyen kampanyaların başında e-posta gelmektedir. Tüketici kitlenizi belirledikten sonra bu kitleye e-posta üzerinden mail atabilirsiniz. Mailinizin içeriğinde yaptığınız kampanyadan söz edebilirsiniz. Hatta “şanslısınız, talihlimiz sizsiniz, siz seçildiniz” gibi kelime gruplarını kullanırsanız daha fazla geri dönüş alacaksınız.

·         Sosyal Medya ile Kampanya Yönetimi

Facebook, Instagram gibi sosyal medya siteleri kampanya yönetiminiz için önemli ağlardır. Ürünlerinizi mutlaka buradaki hesaplarınıza ekleyin. Eğer eklemek için çok fazla vakit harcamak istemezseniz; Sentos sosyal medya entegrasyonu hizmetinden yararlanabilirsiniz.

Yazar

Burak Silay