fbpx
Platinum pakette peşin fiyatına 12 ay taksit imkanı
Platinum pakette peşin fiyatına 12 ay taksit imkanı
Giriş Yap
E-Ticaret Türkiye Etkinlikleri: Konya Ticaret Odası • 21 Ekim • 13:00 💙
00Gün
:
00Saat
:
00Dak
:
00San
Detaylar
E-Ticaret Türkiye Etkinlikleri
Konya Ticaret Odası • 21 Eki • 13:00 💙
00Gün
:
00Saat
:
00Dak
:
00San
Detaylar
$ s

E-Ticaret Taktikleri

E-Ticaret Taktikleri

E-ticaret taktikleri online hizmet ve ürün satışının artış göstermesiyle birlikte sıklıkla aranılan bir konu halinde geldi. Bu nedenle yazımızda e-ticarete yeni başlayacaklar için rehber hazırladık. Ancak rehbere geçmeden önce e-ticaret nedir, ne anlama gelir? sizlerle birlikte inceleyelim. İnternet bağlantısının olduğu her yerden girilebilen pazaryerleri ve sosyal medya ağları üzerinden ürün – hizmet satmaya e-ticaret adı verilmektedir. Dolayısıyla eğer amatör bazda bir sosyal medya satıcısıysanız ya da pazaryerlerinde satışlarınızı yapmaya başladıysanız bir e-ticaret pazarlamacısısınız demektir. Henüz bu tarz satışları yapmadıysanız ve yeni yapmayı planlıyorsanız gözünüzün korkmasına gerek yok.

E-ticaret taktikleri yazımızdan aklınıza takılabilecek her türlü sorunun yanıtını bulabileceksiniz. Böylece e-ticarete attığınız ilk adımlarınızın sağlam, güvenli ve daha az risk taşıyan yönünün bulunmasına zemin hazırlayabilirsiniz.

E-Ticaret Yapmanın Avantajları Nelerdir?

E-ticaret ya da elektronik ticaret kavramını tanıdıktan sonra bu kavramla birlikte elde edeceğiniz avantajlara göz atmaya ne dersiniz? E-ticaret yapan şahıs ve firmalar markalarını, kendilerinizi büyük avantajların yaşandığı dünyada bulmaktadırlar. Sizler için bu avantajları aşağıda sıraladık:

·         Milyonlarca Kişiye Ulaşabilirsiniz

E-ticaret yapmak size büyük bir müşteri potansiyelinin bulunduğu kapıyı aralar. Aralanan bu kapının ardında belki de milyonlarca kişi sizi bekliyor olacak. Ancak öncesinde doğru ürünü ya da hizmeti satmaya karar vermeniz gerektiğini kesinlikle unutmayın. Çünkü elektronik ticaret her ne kadar büyük avantajları içerse de nankör yanı da vardır. Bir kere yanlış bir strateji uyguladığınız zaman geri toparlaması zor olacaktır. Dolayısıyla milyonlarca kişiye ulaşabilirsiniz ancak doğru stratejileri uygulamanız halinde.

·         E-Ticaret Masrafları Azdır

E-ticaret taktikleri ve avantajları içerisine ekleyebileceğimiz bir maddeye geldik. Çünkü ticaret yapmak isteyenlerin en büyük korkusu masrafların altından kalkılıp kalkılamayacağıdır. Elektrik, su, yakıt gibi masrafların yanında; ürün ve kira masrafları birçok esnafın kapanmasına ve iflas etmesine sebebiyet vermektedir. Bu nedenle e-ticaret girişimciler için başlı başına bir taktik olarak görülebilir. E-ticaret yapan girişimciler kira ve fatura masrafından kurtularak daha az riske girerler. Tabi masrafları azalan sanal tüccarlar ürünlerini ya da hizmetlerini de alıcılara daha ekonomik yollardan götürebilirler.

·         E-Ticaret Etkileşim Oranları Yüksektir

Fiziki dükkanı bulunan bir tüccarla pazaryerlerinde ya da sosyal medya ağları üzerinden satış yapan sanal tüccarları karşılaştıralım. Fiziki dükkan sahipleri, önce bulundukları sokağa kendilerini duyururlar. O sokaktan geçenler, o sokakta yaşayanlar dükkanı görür ve hizmetten – fiyatlardan memnun kalırsa tanıdıklarına dükkanının reklamını yaparlar. Tabi bu süreç uzun bir döneme işaret eder. Sokakta namını salan dükkan sahipleri; caddeye, ilçeye ve ile kendilerini duyurabilirler. Adının il sınırlarını aşması ise; rakiplerinden farklı bir strateji izlemesi, fiyatlarının daha ucuz olması ya da çok kaliteli hizmet vermesiyle gerçekleşebilir. Ancak aynı mağazanın e-ticaret ağlarının bulunduğunu düşündüğümüzde illere, hatta ülkelere bile adını duyurması birkaç saatte olabilir. Dolayısıyla e-ticarette etkileşim oranları oldukça yüksektir.

·         E-Ticaret Satış Kampanyaları Açısından Daha Etkilidir

Dükkan açmadan internetten satış yapmak isteyenler için bu madde de büyük bir avantaj sağlamaktadır. Örnek üzerinden gitmek gerekirse; bir züccaciye dükkanınız olduğunu varsayalım. Fiyatlarınızı ve çeşitli kampanyalarınızı civarınızdaki diğer züccaciye ürünü satan mağazalarla karşılaştırarak yaparsınız. Bu da sizin küçük bir çemberde tıkanmanıza sebebiyet verebilir. Ancak internet üzerinden satış yaptığınız bir mağazanız varsa; ülke çapında yapılan züccaciye ürünleri satışlarına bakarak daha cazip kampanyalar düzenleyebilirsiniz. Eğer doğru bir kampanya düzenlerseniz birçok rakibinizin önüne geçerek daha yüksek oranlarda satış yapma imkanı elde edersiniz.

E-Ticaret Nasıl Yapılır?

E-ticaret taktikleri yazımızın bu kısmında e-ticaret yapmaya karar verenlerin nasıl bir yol izlemesi gerektiğine değineceğiz. Aşağıda maddeler halinde açıkladığımız e-ticaret yapmak için gerekenler rehberini mutlaka okuyup ardından işe koyulun.

Uygulama Programlama Arabirimi - Sentos

·         E-Ticaret İş Fikirleri Arasından Seçim Yapın

E-ticaret kapsamında satabileceğiniz pek çok ürün, girebileceğiniz birçok sektör bulunmaktadır. Bu sektörleri inceleyerek bir seçim yapmanız gerekmektedir. Seçiminizi yaparken iş yükünü bir kağıda not edin ve bu yüke uygun iş planınızı çıkarın. Böylece daha uygun olan seçime karar verebileceksiniz.

·         E-Ticaret Maliyet Hesaplama Yapın

E-ticaret yapmaya karar verdiyseniz öncelikle site giderleriniz olacaktır. Ürünlerinizin ve kazançlarınızın başkalarının eline geçmemesi açısından siteniz için kullanacağınız yazılım çok önemlidir. Güven temennisi veren yazılımları tercih ederek işe koyulabilirsiniz. Daha sonra her yıl host ve alan adı giderlerinizin olacağını unutmayın. Pazaryerlerine mağaza kaydı açarken sizden yapılacak kesintileri ya da varsa abonelik giderlerini hesap etmelisiniz. Ürün ve hizmet satışlarınız için alacağınız ham madde ve diğer giderleri not ederek maliyet hesaplaması yapın. Yaptığınız maliyet tutarı ile sizdeki bütçe miktarını kıyaslayarak avantajları ve dezavantajları açısından değerlendirme yapın.

·         E-Ticarette Vergi Mükellefi Olma Şartı

Günümüzde e-ticarette başarı sağlamak için pazaryerlerinde mağaza açmanız gerekmektedir. Ancak mağaza açarken sizden bazı kriterleri karşılamanız istenmektedir. Bu kriterlerin başında da vergi mükellefi olma şartı vardır. Eğer fiziki dükkanınız yoksa ve dükkan açmadan internetten satış yapmak istiyorsanız mutlaka vergi mükellefi olmanız gerekmektedir. Aksi halde e-ticaret yapmak sizin için bir hayli zor olacak.

·         Pazaryerlerinde Mağaza Açmalısınız

Trendyol, Hepsiburada, N11 gibi pazaryerlerinde mağaza açarak adınızı daha çabuk ve daha fazla kişiye duyurma şansınız vardır. Bu pazaryerleri kendisini e-ticaret alanında kanıtlamış, tüketicilerin ilgisini çekebilen ve güvenilirlik arz eden platformlardır. Eğer siz de bu yılların deneyimiyle hareket eden pazaryerlerinde mağaza açarsanız e-ticaret taktikleri arasında en doğru yöntemi uygulamış olursunuz. Tabi bu mağazaları yönetmek sizin açınızdan bir hayli zor olacaktır. Zorlukları düşünmemek ve daha az hatayla, daha çabuk işlemler yapmak için en iyi entegrasyon firması seçiminizi yaparak ürünlerinizi otomatik şekilde yönetmelisiniz.

E-Ticaret Satış Teknikleri

E-ticaret taktikleri konusunda detaylı bilgi almak istiyorsanız yazımızın bu bölümünde aradığınız cevapları bulabileceksiniz. Eğer e-ticarete girdiyseniz ve satışlarınızı arttırmak istiyorsanız aşağıdaki rehberimize göz atmayı ihmal etmeyin.

 Çapraz Ürün Satışı Taktiği

Birçok pazaryerinde denk gelmişsinizdir: Bir ürünü alırsınız ve bu ürünle birlikte alabileceğiniz ürünleri görmüşsünüzdür. Hatta belki o listeden ürün ya da ürünler almışsınızdır. Bu duruma çapraz ürün satışı taktiği adı verilmektedir. Yine bir züccaciye mağazanız olduğunu varsayalım. Şekerlik alan müşterinize çay takımı ürününüzü ya da çay kaşığı takımınızı birlikte alınabilecek ürün olarak gösterebilirsiniz. Hatta alınan şekerlikle takım olabilecek modelleriniz varsa bunları göstermeniz halinde daha fazla satış yapabileceksiniz.

    Kargo Desteği Sunun

E-ticaret satış arttırma yöntemleri arasında kargoyla ilgili verdiğiniz destekler büyük etki sahibidir. Ücretsiz kargo desteğinin sunulması, birden fazla kargo firmasıyla birlikte gönderim imkanının verilmesi ya da söz verilen tarihte kargonun ulaştırılması satışlarınızın artmasına zemin hazırlayacaktır. Hatta kargoyu gönderirken sizi zarar ettirmeyecek ancak müşterinizin yüzünü güldürecek küçük hediyeler eklemeniz size avantaj sağlayacaktır.

         E-Ticaret Pazaryeri Entegrasyonu Yaptırın

Pazaryeri entegrasyon firmaları ile anlaşmanız size büyük imkanlar verecektir. Belki de e-ticaret taktikleri arasında en işe yarayacak yöntem budur. Çünkü yapacağınız entegrasyonla birlikte maliyetten, zamandan tasarruf ederek risklerden kurtulacaksınız. Ürünlerinizi Sentos entegrasyonu ile pazaryerlerinde sergileyebileceksiniz. Daha sonra otomatik fatura ve barkod oluşturarak zamanınızı külfet oluşturacak işlere harcamayacaksınız.

Yazar

sentos