
2020 yılı itibariyle pazaryeri olarak tanıtımı yapan Pazarama, herhangi bir sınırlama olmaksızın tüm işletmelerin e-ticaret yapmasına imkan tanır. İşletmelerin marka bilinirliğinin artması ve Pazarama kullanıcılarına ulaşarak satış yapmasını sağlayan Pazarama, özellikleriyle pek çok işletmenin dahil olduğu bir merkezdir. İşletmelerin pazaryerlerinde yer almasında herhangi bir engel yoktur. Daha fazla müşteriye ulaşmak ve farklı kanallardaki fırsatları yakalamak adına birden fazla pazaryerinde faaliyet gösterilebilir.
Pazarama Komisyon Oranları
Pazarama’da satış yapmak isteyen işletmelerin satacağı ürünlere göre belirlenen komisyon ücretlerini karşılaması gerekir. Diğer pazaryerlerine göre komisyonlarda çok daha sade bir yapısı bulunan Pazarama, işletmeler için işleri çok daha kolay hale getirir. Yüzde 5 ile yüzde 19 arasında değişen Pazarama komisyon oranları ile e-ticaret yapılabilir. Ürün kategorilerine göre güncel Pazarama komisyon oranları şöyle;
Kategori | Komisyon Oranı (KDV Dahil) |
Anne Bebek | 15,00% |
Ayakkabı, Çanta ve Aksesuar | 19,00% |
Altın(işlenmemiş) | 5% |
Cep Telefonu | 5% |
Cep Telefonu Aksesuar | 17,00% |
Elektronik | 10,00% |
Ev, Yaşam, Yapı Market | 12,00% |
Kitap, Kırtasiye, Hobi, Ofis | 12,00% |
Kağıt Ürünleri | 5% |
Kişisel Bakım ve Kozmetik | 14,00% |
Moda | 19,00% |
Otomobil, Motosiklet ve Aksesuarları | 10,00% |
Oto ve Motosiklet Lastikleri | 10,00% |
Oyun, Konsol ve Dijital Servisler | 9,00% |
Spor ve Outdoor | 9,00% |
Süpermarket – Gıda | 12,00% |
Süpermarket – Gıda Dışı | 13,00% |
Pazarama Komisyon Oranları Nasıl Ödenir?
Pazarama’da yapılan her bir satış için hak ediş ücretinden komisyon ödemeleri alınır. İşletmelerin kargo gibi kullandığı diğer pazaryeri hizmetleri de aynı şekilde tahsil edilir. Ödeme tarihlerinde işletmelere kesintiler sonrasında kalan ücret gönderilir. Bu nedenle Pazarama satışlarında ürün fiyatlarında tüm bu kesintilere göre fiyatlandırma yapılmalıdır. Pazarama ile ilgili tüm bu süreçleri kolay hale getirmek ve diğer pazaryerlerinde de kontrolü sağlamak için Pazarama entegrasyonu kullanılabilir.
Pazarama Entegrasyonu
Pazarama entegrasyonu, işletmelerin pazaryerindeki tüm işlemlerini tek bir merkezden daha kolay yapmasını sağlar. Pazarama paneline giriş yaparak sipariş, kargo, fatura gibi süreçleri takip etmek için ayrı ayrı işlem yapılırken diğer pazaryerleri de işin içine dahil olduğunda işletmeler zorlanabilir. Bu zorlukların ortadan kaldırılması adına ise Pazarama entegrasyonu tercih edilebilir.
Sentos Pazarama entegrasyonu ile ürünlerin listelenmesi, özel şablonların kullanılabilmesi, tekli ya da setli ürünlerin satışa sunulması, otomatik stok entegrasyonu, bilgi ve fiyat düzenlemeleri, toplu fatura ve toplu kargo yazdırma gibi özellikler kullanılabilir. Sentos’un Pazarama için özel geliştirdiği entegrasyon ile pazaryeri yönetimi çok daha kolay hale geliyor.