E-Ticaret Sitesi İçin Gerekenler Nelerdir? | Sentos

E-Ticaret Sitesi İçin Gerekenler Nelerdir?

Ticaretin her dönem kendisine özel incelikleri bulunmaktadır. Kendi sektöründe iddialı olmak isteyen tüm işletmeler dönemin rekabet unsurlarını dikkate almalıdır. İşletmeler, faal durumda iken güncel rekabet şartlarından bağımsız bir strateji izlediklerinde ne yazık ki kaybetmeye mahkûmdur.

Teknoloji çağı içerisinde olduğumuz için, günümüzün en önemli rekabet stratejisi internettir. İnternet’te görünmeyen ve aktif satış halinde olmayan bir firmanın başarılı olma şansı yoktur. Bu sebeple E-Ticaret sitesi kurmak firmaların öncelikleri arasında yer almalıdır. Çünkü ülkemiz dünya genelinde internetten alışveriş yapan ülkeler arasında 12. Sıraya yükselmiştir. Her sene % 30’luk bir büyüme yakalayan E-Ticaret siteleri yüksek cirolara ulaşmaktadır.

İnternetin büyüleyici ortamının farkına varan birçok firma, vakit kaybetmeksizin E-Ticaret siteleri ve sosyal medya hesaplarını oluşturmaktadır.

Ayrıca ticarete yeni başlayacak olan girişimciler de kurdukları E-Ticaret platformları ile kısa sürede başarı yakalamaktadır. E-Ticaret’te yüksek bir aşamaya ulaşmak için kaliteli bir ticaret sitesine sahip olmak, sabırla işe devam etmek ve kaliteyi birinci planda tutmak oldukça önem arz eder. Kaliteyi ikinci plana atmak sizleri ve sitenizi olumsuz etkileyecektir.

Piyasa analizi iyi yapıldığında ve buna uygun bir ücretlendirme ile yola çıkıldığında başarı kaçınılmaz olacaktır. Online ticaret işine başlamadan önce incelenmesi gereken E-Ticaret sitesi için gerekenler nelerdir? sorusunu kapsamlı bir şekilde araştırma ile hiçbir ayrıntıyı gözden kaçırmadan inceleme sağlanmalıdır.

E-Ticaret Sitesi İçin Neler Gereklidir?

E-Ticaret sitesi için neler gerekli olduğu hukuki ve ticari olarak 2’ye ayrılmaktadır. Site kurma ile ticarete başlamak için öncelikle hukuki şartları (şirket kurulması) tamamlamak, daha sonra ticaretin inceliklerine odaklanmak gereklidir. E-Ticaret sektörüne atılmak için aşağıdaki işlemler sırasıyla takip edilmelidir:

  • E-Ticaret Sitesi İçin Şirket Kurmak
  • Uygun Bir E-Ticaret Sitesi Kurmak
  • E-Ticaret Sitesi İçin Uygun Ürünler Belirlemek
  • E-Ticaret Ödeme Sistemleri Anlaşması Yapmak
  • E-Ticaret Kargo Anlaşması Yapmak
  • E-Ticaret Reklam Yöntemleri Belirlemek
  • Online Pazar Yerleri Kullanmak

1. E-Ticaret Sitesi İçin Şirket Kurmak

E-Ticarete atılmak isteyen kişiler ilk olarak E-Ticaret sitesi kurmak için şirket kurmak gerekir mi? sorusunu sormaktadır. İnternet ortamından sağlıklı bir şekilde satış yapmak ve ödeme almak için elbette şirket kurmak gereklidir. Çünkü ülkemizde her satış vergilendirilmektedir.

Yapılan satışların hukuki olması fatura kesilmesine bağlıdır. Faturasız şekilde satış yapıldığının tespiti halinde cezai yaptırımlar uygulanmaktadır. Ayrıca internet ortamında tüketiciler çoğunlukla kredi kartı ile satış yapmaktadır. Bankalar ancak yasal olarak kuruluşunu yapmış firmalara online ödeme alma imkanı sağlamaktadır.

Ülkemizde internetten satış yapabilmek için öncelikle şirket kurulması gerekmektedir. Bunun için 2 tür şirket kurulabilir. Şahıs şirketi ve limited şirketi kurulumu ile satış yapmaya başlanabilir.

Her şirketin kendisine has kurulum belgeleri bulunmaktadır. Limited şirket daha kompleks bir yapıdadır ve kurulum masrafları daha fazladır. Zira limited şirketin her ortağı için evrak hazırlanmaktadır ve harç ödenmektedir.  Şahıs şirketi kurmak için çok fazla masraf yapmadan istenilen belgeler ile şirketinizi kurabilirsiniz. Şahıs şirketi için gereken belgeler ise şöyledir:

  • E-Ticaret sitesinin sahibi olacak kişinin kimlik fotokopisi,
  • İkametgah belgesi ve imza sirküleri
  • Muhasebe ya da mali müşavir belgeleri
  • İşin yapılacağı yere ait tapu ya da kira sözleşmesi
  • Ticaret Odası’na kayıt olunduğuna dair evrak
  • Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi’ne üyeliği gösteren belge

2. Uygun Bir E-Ticaret Sitesi Kurmak

Girişimci tarafından yapılacak olan E-Ticaret sitesinin çalışma şekli belirlenmelidir. Bir kategoriye odaklanarak belirli bir kitleye satış yapmak ile her kategoride satış yaparak geniş bir kitleye hitap etmek arasında tercih yapılmalıdır.

Bundan sonra stoksuz satış ve depo satışı arasında karar kılınmalıdır. Kullanıcıların bir sitede kalma süreleri, sitenin tasarımı ile doğrudan ilgilidir. Satılan ürünle uyuşmayan, yavaş açılan, dizaynı kötü olan siteler kullanıcıları uzaklaştırmaktadır. Yapılan analizler, kullanıcıların kötü siteleri en geç 4 saniye içerisinde terk ettiğini göstermektedir.

Bu nedenle iyi bir E-Ticaret sitesi kurmak işin en önemli kısımlarından birisidir. Girişimci internet sitesi kodlamalarından ve tema araçlarından anlamıyorsa, bu konuda güvendiği bir site yazılımcısından hizmet almalıdır.

Uygun bir E-Ticaret sitesinin belirlenmesi aşamasında dikkate alınacak olan kriterler, firmanın yarınları düşünülerek değerlendirilmelidir. Bugün için yeterli olan bazı özellikler ilerleyen tarihlerde yetersiz kalıp, satışlara etki edebilmektedir.

Bu kapsamda domain, hosting ve temanın belirlenmesine özen gösterilmelidir. E-Ticaret sitesi yazılımı yapan firmalar tarafından hazır olarak sunulan E-Ticaret paketlerinden birini seçmek işlemleri hızlandıracaktır. Ayrıca bu durumda her türlü sorundan yardım istenecek uzmanlar bulunacaktır. Ayrıca firmaların E-Ticaret sitesi fiyatları daha makul olabilmektedir.

3. E-Ticaret İçin Uygun Ürünler Belirlemek

E-Ticaret sitesi için firmaların kendi ürünü olabilir. Ancak başka bir firmadan temin edilecek ürünlerin satılması planlanıyorsa iyi bir tedarikçi bulunmalıdır. E-Ticaret sitesi için toptancı bulunmalıdır. Ürünlerin ağırlıklı olarak üretildikleri yerler ziyaret edilmeli, pazar analizi yapılmalı, toptancılardan indirim istenmeli ve ürünlerin kalitesi kontrol edilmelidir. Ürün seçiminde ucuz olmasına değil, kaliteli olmasına bakılmalıdır. Ucuz ürün kısa vadede gelir sağlasa bile, uzun soluklu projeler başarısını kaliteli ürünlere borçludur.

E-Ticaret sitesi için toptancı ile anlaşma sağlanırken sürekli kendisini yenileyen ve ürünlerin devamını üreten toptancıların seçilmesi elverişlidir. Bunun yanında ürünlerin siteye girişi de oldukça önemlidir. Ürünler doğru şekilde fotoğraflanmalı, ürünleri anlatan içerikler özenli olmalıdır. Ürünleri inceleyen kullanıcılar ürünün özelliklerini, fiyatını, ödeme şartlarını, kargo koşullarını görmeli ve kafasında soru işareti kalmamalıdır.

4. E-Ticaret Ödeme Sistemleri Anlaşması Yapmak

Bir ürünü beğenerek sepetine atan ve almak için ödeme işlemlerine geçen kullanıcıların, ödeme işlemleri aşamasında bundan vazgeçme oranları oldukça yüksektir. Yapılan incelemeler sonucu, ödeme sistemlerinin kısıtlı olduğu sitelerde vazgeçme oranının daha yüksek olduğunu görülmektedir.

Bu nedenle mümkün oldukça tüm banka ve kredi kartlarından ödeme alınmalı ve taksit yapılmalıdır. Sitenin kurulumu yapıldıktan sonra yapılması gereken işlem Sanal Pos kurulumunun tamamlanmasıdır. Ödeme sisteminin kaliteli olması E-Ticaret sitesi için hayati bir öneme sahiptir.Sitenin satış büyüklüğüne göre firmalarla görüşme sağlanmalı ve özel indirimler istenmelidir. Bankalar ile anlaşma sağlanamaması durumunda ödeme için aracılık yapan firmaları tercih etmeli ve anlaşma sağlayarak onların sanal poslarına izin verilmelidir.

5. E-Ticaret Kargo Anlaşması Yapmak

Firma stoksuz satış yapacak ise tedarikçi firma tüm süreci yönetecektir. Ancak firma kendisine ait ürünleri satacak ise öncelikle ürünlerin depolanacağı alanı belirlemelidir. Ürünler bozulmayacak ya da niteliklerini yitirmeyecek şekilde muhafaza edilmelidir. Çünkü zarar gören ürünlerin satılması mümkün değildir.

E-Ticaret sitesi kurmak isteyenlerin günümüzde zorlanacakları en önemli aşamalardan birisi de kargo ve paketlemedir. Ürünler için özel paketler bastırılmalı ve özenle ambalajlanmalıdır. Bunun dışında kaliteli bir kargo firması ile çalışılmalı, ürünlerin kısa sürelerde ulaştırılmasına dikkat edilmelidir. Kargo firması ile anlaşma yapılmalı, satış büyüklüğüne göre iskonto talep edilmelidir. Unutulmamalıdır ki, kargo ücretinin yüksekliği E-Ticaret siteleri müşterilerini kaçıran önemli etkenlerden birisidir.

6. E-Ticaret Reklam Yöntemleri Belirlemek

E-Ticaret sitesi için gerekli belgeler kadar sitenin nasıl yönetileceği ve hangi stratejilerin kullanılacağı da önelidir. Bu nedenle öncelikle ürünlerin hitap ettiği kesim belirlenmelidir. Bunun tespiti aşamasında çeşitli araçlardan ya da analiz firmalarından yardım alınabilir. Ürünleri talep eden kesim belirlendikten sonra bunlara ulaşmanın yolları aranmalıdır.

 E-Ticaret reklam fikirleri oldukça geniştir ve bütçeye uygun tüm seçenekler değerlendirilmelidir. Görsel ve yazılı basınının yanı sıra sosyal medyada reklamlar verilmelidir. Verilen reklamların içeriğine, gösterilme saatine, tekrarlanma sıklığına dikkat edilmelidir. Müşterileri çekmek ve elde edilen müşterileri tutmak için çeşitli kampanyalar düzenlenmelidir. İkinci ürüne indirim, hediye, puan, çekiliş gibi aktiviteler müşterilerin siteye bağlanmasını sağlayacaktır.

7. Online Pazar Yerleri Kullanmak

Bazen internet sitesi kurmak zor görünebilir. E-Ticaret sitesi için gerekli belgeler girişimcilerin gözünü korkutabilir. Ya da geleceği kestiremeyen kişiler doğrudan büyük masraflara katlanmak istemeyebilir. Şirket kurmak kaydıyla, diğer aşamaları gerçekleştirmeden de satış yapmak mümkündür. Alıcı ve satıcıları bir araya getiren online pazar siteleri bunun için elverişlidir. Burada ürünler sergilenerek ve satış yapılarak tecrübe edinme yolu tercih edilebilir. Böylelikle E-Ticaret sitesi kurmak, kargo anlaşması yapmak ve ödeme sistemleri edinmek gibi dertler ortadan kalkacaktır.

Yorum Yap

E-posta adresiniz gizli kalacak. Gerekli alanlar işaretlendi *

Bunları kullanabilirsin HTML etiketler ve nitelikler: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>